2_Lávka

Pěší lávka jako dočasné řešení;

uvažování o nové pěší lávce začíná u otázky; měla by nová lávka existovat samostatně nebo by měla kopírovat stávající Chebský most? Chebský most definoval novou městskou strukturu a proto přirozeně kříží důležité městské osy a komunikace. Lávku přiloženou k Chebskému mostu jsem seznal jako mírnější a přirozenější zásah. Parazitická konstrukce izoluje pěší od automobilové a dočasně řeší tak neprostupnost lokality. Je však jasné, že izolace dopravy není pravým řešením problému, řešením je radikální dopravní restrukturalizace města. Lávka pracuje se dvěma výškovými úrovněmi. Spodní je vymezena podchodem na pravém břehu, na který lávka volně navazuje. Horní rovina je úroveň Chebského mostu.
V podmostí jsem vycítil potenciál pro odehrávání veřejného života. Vytyčil jsem jej pomocí pódia jež nabízí plochu pro dění a je však i dopravním uzlem.








 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

1_Analýza místa